hızlı bir şekilde dünyanın en büyük otomobil üreticilerinden biri Henry Ford ve ortakları Ford Motor Company kuruldu 16 Haziran 1903, tarihinde start aldı ne olacak.
Firmanın ilk araba, iki silindirli Model A üretimi, kısa bir süre sonra başladı ve üç yeni araba ertesi yıl katıldı: sonunda iki silindirli Model B ve Model C, ve dört silindirli Model F. 1904 yılının, 2000'den fazla Ford'lar inşa edilmişti.
Gelişen araç satışı ile, Henry Ford ticari pazara girmek için küçük bir sebep vardı, ama o yüzyılın başlarında sırasında özel araçlar üretmek için birkaç girişim yapmak. Model C Ford dayanan ilk örnek, 1905 yılında tanıtıldı. Ford Teslim Araba denilen, onun 950 $ fiyatı birkaç alıcı çekti ve üretim kesildiği önce en az bir düzine inşa edildi.
Kargo kullanılması amaçlanan Ford'un ilk araç 1905 yılında tanıtılan Teslim Araba oldu. Gövde stili kesildi önce Model C şasi dayanarak, sadece bir avuç inşa edildi. Burada gösterildiği gibi Teslim Araba, Model T şasi üzerinde 1912 için benzer formda göründü.
Bir ticari araç Ford'un ikinci girişimi Ford Lieferwagen denirdi. 1907 yılında gelen, bu N araba geçen yıl tanıtılan dört silindirli modeli dayanmaktadır. Ne yazık ki, sadece sürece selefi gibi yaklaşık sürdü - ve birçok kopya hakkında sattı.
Ancak bu başarısızlık ne onun şirket ve ürünleri için otomotiv dünyasında bir niş kurmaya çalışan Henry Ford engelledi. Model T.: Ve o tüm zamanların en ünlü ve başarılı otomobillerinden biri haline ne ile sadece bir niş daha yapmak istiyorum
1909 model olarak Ekim 1908 yılında tanıtılan, saygıdeğer T Modeli, pek devrimci idi, üç yaşındaki Modeli N. temeline dayalı olarak Ama alıcılar ile bir akor vurdu, basit, güvenilir tasarım vücut aralığında sunuluyor iki ya da beş yolcu için oturma stilleri. Ayrıca, Ford artan üretim için izin T, konsantre önceki dört otomobil çizgileri düştü. Ve bununla, Henry Ford bir otomotiv ikonu olma yolunda oldu.
Ama aynı zamanda otomotiv manzara üzerinde silinmez bir iz yapacak 1908 yılında gerçekleşen bir başka olay oldu. William C. Durant daha sonra Ford'un baş rakibi olacak General Motors, kurulan bu oldu.
1910 yılında, Henry Ford yakın Highland Park çok daha büyük bir tesise Detroit Piquette Caddesi bitki onun Model T üretimi transfer. Long Island City, New York;, Kansas, Missouri Bitkiler ve Minneapolis, Minnesota, dolayısıyla birkaç yıl katılacaktı.
Ford bir kez daha iki hafif hizmet araçları ile 1912 yılında pazarın ticari ucunu ele. Tek bir satış sonrası kaynaklı ticari vücut tarafından değiştirilmesi olabilir çıkarılabilir bir gümbürtü koltuk ile temelde bir model T sürat botu oldu Ticari Roadster oldu.
Diğer Model T Teslim Car oldu. Ford'un önceki iki ticari araçlardan daha popüler olsa da, satış yine bu pazar segmentine ciddi bir taahhüt yapmak için Henry Ford ikna etmek için yeterli değildi.
1913 yılında Model T hareketli montaj hattı üzerinde inşa edilecek ilk araç oldu. Bu büyük ölçüde üretim maliyeti azaltılmış ve Ford artan talebe yetişmek yardımcı önemli bir gelişme oldu. O yıl aynı zamanda Chicago, Illinois, ve Memphis, Tennessee bitkilerin açılış gördüm.
Ford Depo Hack
Station wagon bir süre için Ford tarafından sunulan olmaz, ama böyle bir tren depo ve yolcu feribotlarla çünkü bu ismi bu Depot Hack, gibi öncüleri, dış tedarikçi sayısına göre inşa edildi. Bu bir 1914 model T şasi sürmek.
Gençler Ford sonraki bölümde bu kamyon nasıl değiştiğini öğrenin Model T için daha fazla eklemeler getirdi.